درس(١٣٢) امام شناسي/تمثيلات مهدوي(٤)

درس(١٣٢) امام شناسي/تمثيلات مهدوي(٤)

 

صدو سي ودوم امام شناسي 
 
تمثيلات مهدوي (٤):
 
کتاب و معلم:
 
شما در کلاس‌هاي درسي دو چيز را مي‌بينيد: يکي معلم و ديگري کتاب. اگر دانش‌آموزي کتاب داشته باشد، ولي معلم نداشته باشد، درس را نمي‌فهمد. هم‌چنين اگر معلم باشد، ولي کتاب نباشد، معلم نمي‌تواند به خوبي درس بدهد. به علاوه اينکه، ممکن است يک معلم، درسي بدهد و معلم ديگر، درسي ديگر. پس براي کلاس، و رشد هماهنگ دانش‌آموزان هم معلم لازم است و هم کتاب.
قرآن، کتاب درسي مسلمان‌هاست و اهل‌بيت عليهم السلام، معلم اين کتاب هستند. با ظهور امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف، دوباره معلم ما، بر سرکلاس مي‌آيد، برنامه‌هاي آموزشي همه، يک‌دست و هماهنگ مي‌شود[1] و مسلمان‌ها کتاب خدا و اهل‌بيت عليهم السلام را با هم‌ديگر خواهند داشت و از هر دو استفاده خواهند کرد.
 
 
اسب بي‌صاحب:
اسب بي‌سوار و بي‌صاحب، وارد مزرعه‌هاي مردم مي‌شود و به اين طرف و آن طرف مي‌رود. اما اسبي که صاحب دارد، زمامش در دست صاحبش است و در بيراهه حرکت نمي‌کند. امروزه، کشورهاي قدرتمند جهان هم مثل اسب بي‌صاحب‌اند؛ بلکه بدتر و مانند حيوانات درنده شده‌اند. انسان بي‌صاحب از هر حيواني خطرناک‌تر است؛ چون زور و قدرت و توانايي دارد ولي هيچ کنترلي بر روي او نيست.
انبيا و امامان عليهم السلام آمده‌اند که انسان را بر نفس خود مسلط کنند. امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف آخرين نفر از اين سلسلة نوراني است که به او صاحب‌الزمان و صاحب‌العصر عجل الله تعالي فرجه الشريف مي‌گوييم. او صاحب اين زمين است و ما افتخار مي‌کنيم که صاحب داريم و بي‌صاحب نيستيم.
 
 
جاده/ اتوبان:
 
تصور کنيد کارواني در سنگلاخ‌ها و دره‌ها و کويرهاي خشک و وحشتناک، سال‌هاي زيادي با زحمت حرکت کرده‌اند تا خودشان را به جادة وسيع و آسفالته اتوبان برسانند. آن‌وقت است که حرکتِ تازه و با سرعت آنها شروع مي‌شود.
اين جاده اتوبان را امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف براي انسان‌ها افتتاح خواهد کرد. بشر، زندگيِ تازة خود را در زمان ظهور شروع خواهد کرد و حرکت تاريخي او در آن زمان است که صورت خواهد گرفت. در آن وقت است که استعدادهاي انسان بروز خواهد يافت. دانشي که بشر تا امروز پيدا کرده، در مقابل استعدادهايي که خداوند در وجود بشر گذاشته، صفر است.
بنابراين نمي‌توان گفت که با آمدن آن حضرت، عمر بشر و زندگي او به پايان مي‌رسد و بايد منتظر صور اسرافيل بود. مگر ممکن است که بشر، چند هزار سال با زحمت فراوان زندگي کند، و تازه وقتي آن حضرت مي‌آيد و دنيا را پر از عدل و داد مي‌کند، دنيا تمام شود؟ هنگام ظهور حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف دنيا حيات تازه‌اي خواهد گرفت و با آمدن او، زندگي شرافتمندانه بشر و رشد و تعالي جوامع بشري تازه شروع خواهد شد.[2]
 
*. مسئول واحد کودک و نوجوان مرکز تخصصي مهدويت.
[1] . تمثيلات آيت الله حائري، ج 2، 176.
[2] . برگرفته از سخنان مقام معظم رهبري، فصلنامه انتظار 89، ص 9.
 

اللهم عجل لوليّك الفرج والعافية والنصر واجعلني من أعوانه وانصاره آمين




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : تاج بخشيان
تاریخ : دو شنبه 18 شهريور 1392
مطالب مرتبط با این پست